søndag 1. juli 2012

Alle gode ting er tre

Da er familien utvidet til to store og tre små. Det var riktignok i slutten av mai, så vi begynner å bli kjent med denne lille krabaten. Her er hun i hentesettet jeg har strikket, klar for å reise hjem fra sykehuset. Det var rekordvarme da hun ble født (28grader..), så hentesettet måtte reduseres til et minimum... vi reiste hjem litt utpå kvelden da, i litt kjøligere vær, så hun fikk iallefall brukt jakken og sokkene...resten måtte vi la ligge i baggen. Så....kanskje det hadde vært lurt å strikke hentesett i bomull til en sen mai baby? Ja,ja.. vi har brukt hentesettet mye etter at vi kom hjem.


Så har jeg strikket like jakker til alle tre jentene. Vet ikke egentlig helt hva jeg synes om å kle de likt.. men det hender jeg gjør det likevel. Jentene syntes iallefall det var stor stas at lillesøster også fikk make jakke. De to eldste har brukt jakkene litt allerede, mens minstemann nok må vente til høsten. Jakken er i størrelse 6 mnd og jeg har ikke dillet meg til å kjøpe knapper og sy på blomster... men,men..det kommer nok. Minstejenten har også fått lue som hører til.  Og ja.. det er litt kjedelig å strikke tre like jakker... kommer nok ikke til å gjøre det ofte.




Fakta: helårsjakke fra nøstebarn i garn fra nøstebarn. Pinne 2,5 og 3. Luen er fra boken myk start. Den kan anbefales! Jeg har strikket flere og de sitter som støpt!

6 kommentarer:

Charlotte sa...

Gratulerer med den lille fine jenta! :) Hun ser herlig ut. Jakkene dine var utrolig søte. Nydelig pynt! Skjønner vel at det kan være litt kjedelig å strikke tre like plagg på rappen da :)

Hobbymegher sa...

For ei nyyydelig lita tulle! Gratulerer sååå masse!
Herlige klær du har strikket til dine små. :)

Hentesettet var jo bare kjempesøtt! =)

I en Sving sa...

Så herlige liten jente og så flotte jakker. Det er flott med match syntes jeg :)

Ha en deilig uke !

A-I sa...

Gratulerer med en nydelig liten nr 3!

Matching kan være gøy noen ganger det, og jentene her synes hvertfall det er stor stas om de har likt! Det trenger ikke være samme farge heller for at de skal si det er likt, og det gjør det litt lettere om jeg skulle finne på å ville matche inn lillebror og ;)

Frihet sa...

Gratulerer!!! Stat med små, de er jo så nydelige!!
Kos dere!!

Fine lilla jakker!!

Monstermønster sa...

Nydelig jente! Og sjarmerende med like jakker, jeg husker at jeg og brodern syntes det var stas med matchende fanajakker da vi var små.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...