lørdag 20. august 2011

Vest er best!?

Jeg elsker vester og tunikaer! De er så enkle og praktiske, god å leke i og ikke minst raske å strikke. Man slipper jo hele arm nummer to problematikken, dermed er det skjeldent eller aldri at vester jeg strikker blir ufoer. Over er et lite utvalg av favoritter, kjærlighet på pinne av Tora Frøseth, vest med bladmønster  og vest med bølgeskum mønster fra sandnesgarn, mariustunika og nøstebarntunika. De er alle godt brukt og tildels vokst ifra.. og når høsten nå nærmer seg har behovet for nye vester meldt seg.  

Først ut er nok en vest med bladmønster fra sandnesgarn i str 4 år. Den er super, og jeg kommer nok til å strikke den flere ganger! Denne gangen strikket jeg den i tynn alpakka fra DSA. Det er litt tynnere enn orginalgarnet, så dermed måtte jeg regne om maskeantall. Det gikk fint! Ellers håper jeg å få strikket nye nøstebarntunikaer og kanskje høstvest fra pickels i nærmeste fremtid. Sistnevnte har jeg også strikket før, men da endte jeg opp med en vest som passet best til dukken...

9 kommentarer:

reSIRIkulert sa...

Denne vesten liknar på ein eg strikka for ei tid sidan. Flott farge og herleg mønster! :)

Beate sa...

Kjempe flotte vester!!

Grete sa...

Kjempefin vest i flott farge. Vest er fint og strikke og gode i bruk for små jenter.

strikkemamma sa...

Heia har sittet og kosa meg og sett gjennom bloggen din Sjelden har jeg sett så mye flott barnestrikk Du er kjempeflink
Har selv tre jenter som jeg har strikka masse til gjennom oppveksten deres ønsker deg en riktig god helg

Unknown sa...

Vester og tuikaer er geniale, greie å strikke og bruke:-)
Kjempefin vest og nydelig modell!

Renathe sa...

Nydelig!! du inspirerer veldig! har selv to små.. men finner sjelden tiden til å strikke til dem.. det er liksom så mange andre som fortjener gaver.. nå har jeg bestemt meg for å fokusere på de små fremover! kanskje de kan få noe fint til kalde barnehage dager de også! :)

Janes hobbykrok sa...

Mange flotte vester her! Helt enig, man holder seg god og varm med en vest og samtidig er de ganske raske å strikke. Flotte farger også.

siwi sa...

Vest er best! Helt enig, så har det kommet så mange fine modeller de siste årene, ikke rart man ender opp med flere!

to vrange sa...

Så mye flott! Vest og tunika er geniale plagg - tror faktisk det er vestene som blir mest brukt av alt jeg strikker til ettåringen min. (Og dessuten er det jo så greit å slippe å strikke ermer, ermestrikk er ikke det festligste i verden, syns jeg ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...