lørdag 4. januar 2014

Hvit sommerdrøm..?



Ulljakke i hvit? Kjempelurt til en ett åring. Men denne gangen lot jeg lysten gå foran fornuften. For det var jo hvit jeg hadde lyst til å strikke.

Ett åringen insisterte på å posere sammen med nissen..


 
 Og det var gøy å strikke denne jakken. Inspirert av monstermønsters sommerfuglvotter, sydde jeg på også. Jeg har ikke veldig god erfaring med å sy på strikketøyet på denne måten, men denne gangen syns jeg det funket greit. Det ga faktisk mersmak!

 
 
 
Ellers er jakken etter eget hode denne gangen. Sånn ca størrelse 1 år +. Passer fint en liten jente på 19 mnd. Garnet er julegave fra mammaen min, to tråds merinoull fra nøstebarn.

5 kommentarer:

Wenche/chawo sa...

Kjempefin jakke,du har strikket

Judith sa...

Å, så fin. Og skulle den lille være uheldig å skitne den til, så kan den alltids farges. Syns hvitt var et godt valg.

Hanne sa...

Åååååå. Så søte - både jakken og snuppa! Mine jenter hadde masse hvite klær da de var små, både i ull, lin og bomull. Gikk så fint, så :-)
Pludrehanneklem

Marte sa...

Så fin jakke! Enig, litt skummelt å strikke i hvitt, men er jo bare helt nydelig da! Kjempefin blogg du har, har selv to jenter, og finner mye her jeg har lyst å lage :)

Monstermønster sa...

Så koselig at sommerfuglvottene kunne inspirere videre!

Hvit jakke er nydelig, alt trenger ikke være superpraktisk bestandig;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...