søndag 12. januar 2014

Oppusset lampe


Når julen ryddes vekk er det på en måte deilig. Deilig fordi man er litt lei og fordi man nå kan se fremover mot lysere dager og våren. På en annen måte er det litt trist. Det blir så fryktelig tomt i huset. Jeg var litt treig og ryddet ikke vekk julepynten før i går. Etterpå måtte jeg rett på butikken og kjøpe fargeglade tulipaner og store kubbelys i friske farger for å liksom erstatte alt jeg tok vekk.

Når jeg var oppe på loftet med julepynten, fant jeg denne lampen. Den fikk jeg med meg fra familien sin hytte da den ble solgt for noen år siden. Jeg tror jeg den gangen hadde planer om å fikse litt på lampen, men det ble ikke gjort og lampen har blitt liggende. Den var veldig "hyttete", med rød rutete skjerm og smijern. Jeg fant frem tykk, grå ull og strikket med pinne 6 på "gefylen". Og jammen satt ikke trekket som støpt på lampeskjermen. Og ikke tok det lang tid heller... Pinne 6 frister til gjentakelse..

Male den hvit gjorde jeg fordi den var blitt så stygg etter å ha ligget på loftet de siste 7-8 årene.
Jeg syns den ble kul jeg:-) Også bringer den dessuten tilbake mange minner fra koselige hytteturer.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...